always look on the pink side of life

Temat: Autogaz - nowe pomysły MF
stycznia 2004 r. przepisy unijne (a dokładnie dyrektywę Rady UE 2003/96/WE w sprawie restrukturyzacji ram wspólnotowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych oraz elektryczności), na mocy których minimalna stawka akcyzy na gaz LPG...
Źródło: topranking.pl/1619/autogaz,nowe,pomysly,mf.php



Temat: MDA w Erze...
On Sun, 18 May 2008 20:36:31 +0100,  Waldek Godel wrote: Dnia Sun, 18 May 2008 21:27:55 +0200, J.F. napisał(a): Nie - unijny wymog. W Unii to weszlo cos dwa lata wczesniej. Dla samochodów. I np dla mebli tez. Dla pozostałych produktów gwarancja jest świadczeniem całkowicie dobrowolnym. Zarówno jej warunki jak i w ogóle istnienie. Jakbys uzyl googli, to bys wyczytal np "Ustawa z 27.7.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (dalej jako: SprzedKonsumU) "dokonala" implementacji Dyrektywy Nr 99/442 w sprawie okreslonych aspektów sprzedazy i gwarancji na dobra konsumpcyjne."...
Źródło: topranking.pl/1690/mda,w,erze.php


Temat: bo zła UE kazała...
On Tue, 9 May 2006 15:20:23 +0000 (UTC), Bart Ogryczak wrote: Dla porównania, np. w Hiszpanii te dyrektywę zinterpretowano tak, że wszystkie autokary *wyprodukowane* po 1 maja tego roku muszą mieć pasy, nikt nie ma tak durnego pomysłu, żeby instalować pasy w starych autobusach (choć w wielu standardowo są). Inna sprawa, że też nikt nie eksploatuje 20-letniego złomu. "Od dnia 21 kwietnia 2006 r. Polska stosuje wymagania unijne, które rozszerzają obowiązek wyposażania w pasy bezpieczeństwa siedzeń w autobusach turystycznych i samochodach ciężarowych. Aktualnie są to wymagania obowiązujące w procedurze homologacji typu i dlatego dotyczą wyłącznie producentów/importerów. Dopiero od dnia 20 października 2007 r. nie będzie można zarejestrować po raz pierwszy nowych pojazdów nie spełniających wymagań unijnych tzn. z siedzeniami bez pasów bezpieczeństwa. Autobusy turystyczne i samochody ciężarowe zarejestrowane przed tą datą dalej będą mogły być eksploatowane bez pasów bezpieczeństwa." http://www.mtib.gov.pl/komunikaty/731.html Tarhimdugurth
Źródło: topranking.pl/1743/bo,zla,ue,kazala.php


Temat: brońmy kraju przed złomem z zachodu!
a ministerstwo infrastruktury na to: Górski: samochody zbyt zużyte będą zaliczane do odpadów Resort infrastruktury pracuje nad rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych dla samochodów, których niespełnienie spowoduje zaliczenie pojazdu do tzw. odpadów - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Witold Górski. Górski odpowiadał na pytanie posła Andrzeja Aumillera (UP) o zamiary administracji w sprawie ograniczenia importu do Polski samochodów po wypadkach. Górski powiedział, że z dniem akcesji do Unii Europejskiej Polska będzie zobowiązana dostosować wymagania techniczne dla samochodów do standardów zgodnych z dyrektywą unijną. Przepisy unijne nakładają obowiązek wyrejestrowania pojazdu po wypadku lub zużytego, który zgodnie z unijnymi wymaganiami technicznymi nie nadaje się do użytku. Samochód taki nie będzie mógł być w Polsce zarejestrowany - powiedział Górski. Poinformował również, że resort planuje nowelizację...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,9735940,9735940,bronmy_kraju_przed_zlomem_z_zachodu_.html


Temat: Podatek akcyzowy
jednak unijna dyrektywa zakazująca stosowania ceł lub "innych opłat o podobnym charakterze, ograniczający obrót towarowy z zagranicą". Jeżeli więc ktoś udowodniłby przed trybunałem w Strasbourgu taki własnie charakter owej akcyzy, polski...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,11886972,11886972,Podatek_akcyzowy.html


Temat: Decyzja Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Trapieni hałasem obywatele Unii Europejskiej będą w przyszłości mogli spać spokojniej dzięki sukcesowi, jaki Parlament Europejski odniósł w swych staraniach o określenie europejskich norm poziomu hałasu. Nowa dyrektywa w sprawie poziomu ... odbija się szkodliwie na ich zdrowiu. Ustawodawstwo w tej dziedzinie stanowiło dotychczas zawiły przepisów: z jednej strony unijnych , regulujących normy dla samochodów osobowych i ciężarowych oraz samolotów, a zdrugiej strony...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,27020641,27020641,Decyzja_Urzedu_Lotnictwa_Cywilnego.html


Temat: UNIA- ceny samochodow
czym jest nasze wejscie do UE, nie boj sie niedlugo zrozumiesz, jak unijne przepisy dosiegna ciebie bezposrednio i uderza po kieszeni. | A co do cen to prosze skorzystac z internetu ... odgorne ceny ustalone, umieszczone wlasnie na stronach WWW. Jezeli ktos jednak wytarguje cos wiecej u dealera to jego sprawa. U nas tez da sie zbic cene o 10%!! | Potanieja samochody produkowane poza UE, spadnie clo .. | Ale one tez musza wyrownac cene do Unijnej sredniej, A co jakiegos chinczyka obchodza unijne przepisy ? Ktos kupi caly statek pojazdow i bedzie sprzedawal .. Czy kolega sugeruje obchodzenie prawa? No coz ja tez mysle ze jak sie bedzie oplacac to jakos bedzie musialo to byc rozwiazane, aczkolwiek nie znam dokladne zapisu tej unijnej dyrektywy aby powiedziec na ile wykonalne, a unijne prawo ma to do siebie ze bardzo nie lubi wyjatkow. Tylko ze kazde takie obejscie bedzie wiazac sie z nieoczekiwanymi problemami, jak na przyklad koniecznosc wykupienia homologacji, zapewnienia sieci serwisowej itd. Samochody nie sa takim samym towarem jak kazdy inny. Sa objete tysiacem regulacji co sprawia ze nie latwo jest nimi handlowac. Mysle ze...
Źródło: topranking.pl/1603/unia,ceny,samochodow.php


Temat: nowy podatek
z zagranicy] jak sie postanowi przeniesc do Danii ze swoim starym autem ? TO sie dowiedz :-) Wiem. Tylko jest pytanie, czy Dania przypadkiem nie zrealizuje tej dyrektywy w sposób sobie wygodny ;) Ze legalna czy ze zastapi, czy ze nie wrosnie ?   :) Bo przyznaje ze celem zapewne jest wzrost dochodow, ale tez zastapi :-) Ano właśnie. Zreszta sprawa stawala w sejmie za poprzedniego rzadu jeszcze, SLD proponowala wtedy jednorazo Coś tam było, ale wtedy PiS krzyczał, że nigdy... Niestety - majac akcyze na unijnym mininum sprawiedliwie byloby nie dokladac juz ... spoleczenstwo, zeby taxometry zalozyc Do prywatnych samochodów? Przyznaje, tez mi sie niezbyt podoba .. choc pojazd gdzies stoi, wiec podatek "parkingowy" moze byc uzasadniony :-) U mnie na ogrodzie? W garażu?...
Źródło: topranking.pl/1613/nowy,podatek.php


Temat: Zawirowania z VATem i kratka ciag dalszy
Witam szanowna grupe Sprawa z VATem zaczyna byc interesujaca :) Senacka (VAT-owa) poprawka niezgodna z prawem UE Poniedziałek, 8 marca 2004 Senat - tak jak chciał rząd, tłumacząc dostosowaniem do UE - uchwalił, że firmy będą mogły odliczać tylko połowę VAT-u za samochód, maksymalnie 5 tys. zł. ETS uznał niedawno podobne rozwiązanie stosowane w Niemczech za niezgodne z prawem. RMF AF Mimo ... że przepis uchwalony przez Senat i popierany przez jego resort może być niezgodny z prawodawstwem unijnym: Ja bym musiał dokładnie to sprawdzić, bo nie mam takich informacji. Ja wiem, że bardzo różne są rozwiązania w poszczególnych krajach unijnych. Skoro niewiele wiedział minister finansów, reporterka RMF próbowała dowiedzieć się czegoś w UKIE. Rządowi specjaliści ds. Unii nie chcą jednak rozmawiać z mediami; czasu nie znalazł również kierujący Urzędem Sławomir Pietras. Możliwość odliczenia tylko połowy VAT-u od samochodów Urząd zaakceptował, chciał tego też rząd, więc taki przepis zgłosiłem - wyjaśnia z kolei senator Jerzy Markowski: Każda poprawka, która była dyskutowana przy okazji VAT-u, a było ich dokładnie 167, była rozpatrywana pod kątem zgodności prawno-europejskiej, z tą sławną dyrektywą szóstą. Jeśli posłowie nie odrzucą poprawki senackiej, sprzedaż samochodów może spaść nawet o 60 tys. rocznie - alarmuje branża motoryzacyjna. W krajach Unii przedsiębiorcy otrzymują w całości zwrot podatku VAT za zakupiony samochód. Tak postanowił Europejski Trybunał Sprawiedliwości. Niemieckie prawo było w tym zakresie sprzeczne z unijnym dokładnie przez rok. Nasi sąsiedzi poradzili sobie z tym jednak - wystarczyło pismo do urzędu skarbowego, w którym trzeba było się powołać na ... sprzeczne z prawodawstwem unijnym). Jak przyjma to bedzie niezgodnosc z prawem Unijnym co skonczy sie z pewnoscia reakcja Komisji Europejskiej i kara za ktora my zaplacimy. Cos mi sie zdaje ze...
Źródło: topranking.pl/1629/zawirowania,z,vatem,i,kratka,ciag,dalszy.php


Temat: Po sprawiedliwość do Europy
dojść do porozumienia w sprawie ujednolicenia tzw. podatków rejestracyjnych od samochodów (w Polsce na razie ich rolę odgrywa akcyza). Ich poziom i metody obliczania znacznie się różnią w poszczególnych państwach UE. Wczoraj Komisja Europejska miała przyjąć projekt dyrektywy, która ujednolicałaby te zasady, ale przesunęła decyzję na początek lipca. Zamiast podatków płaconych jednorazowo przy rejestracji auta płacilibyśmy coroczne opłaty. Ich wysokość zależałaby m.in. od tego, jak bardzo dany samochód zanieczyszcza atmosferę. Unijna debata nad dyrektywą może być jednak długa. Możliwe, że w ogóle nie uda się jej wdrożyć. www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050623/prawo/prawo_a_1.html
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,25601160,25601160,Po_sprawiedliwosc_do_Europy.html


Temat: dlaczego nie lubimy Doki'ego
zdanie jest takie, ze polityka powinna powodowac, zeby nie kazdemu sie oplacalo. Bez administracyjnych zakazow, talonow itp. Po prostu uczynic samochod za drogim dla tych, ktorzy go mniej potrzebuja. Bo to ... Powiem Ci cos jeszcze fajniejszego. Przygotowana do implementacji dyrektywa unijna bedzie zobowiazywac sprzedawce do bezplatnego odbierania wyeksploatowanych samochodow nawet jesli nie kupujesz juz nowego. Juz teraz do ceny nowych produktow doliczany jest podatek od recyklowania. Dla samochodow to moze byc nawet kilkaset euro. Ciekawe jak to sie skonczy w Polsce: jak dealerzy zostana za pare lat zalani starymi wrakami... Czy Grundig recykluje sam? Nie wiem. Mysle, ze ma umowy z firmami, ktore sie tym zajmuja, jak wszyscy, ktorzy chca sprzedawac swoje produkty na tutejszym rynku. Aha, w Belgii sredni wiek zlomowanego samochodu to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,13906272,13906272,dlaczego_nie_lubimy_Doki_ego.html


Temat: Stowarzyszenie gliwiczan przeciwne przebiegowi DTŚ
Dyrektywa Unijna w sprawie zwalczania hałasu Jeżeli DTŚką będzie jeździć średnio tysiąc samochodów na godzinę, to w skali roku będzie to 8 mln 760 tys. Gliwice będą więc musiały zastosować się do unijenj dyrektywy dotyczącej zwalczania hałasu (dotyczy ona m.in. dróg po których przejeżdża rocznie podan 6 mln samochodów). DYREKTYWA 2002/49/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 25 czerwca 2002 r. odnosząca ... wspólnotowej, a ochrona przed hałasem znajduje się wśród przyjętych celów. W Zielonej Księdze w sprawie przyszłej polityki dotyczącej hałasu, Komisja zajęła się hałasem w środowisku jako jednym z głównych problemów środowiskowych w Europie. […] Celem niniejszej dyrektywy jest stworzenie podstawy dla rozwijania środków wspólnotowych w zakresie obniżania hałasu z głównych źródeł, w szczególności z taboru drogowego […] Artykuł 7 Sporządzanie strategicznych map ... Państwa Członkowskie zapewnią, że sporządzone i odpowiednio, przyjęte przez nie mapy hałasu oraz opracowane plany działań zostaną udostępnione społeczeństwu i rozpowszechnione zgodnie z odpowiednim prawem wspólnotowym, w szczególności z dyrektywą Rady 90/313/EWG z dnia 7 czerwca 1990 r. w sprawie swobody dostępu do informacji o środowisku [...] 2. Niniejsza informacja powinna być przejrzysta, zrozumiała i przystępna. Powinna zawierać podsumowanie z wyszczególnieniem najważniejszych...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,760,57224510,57224510,Stowarzyszenie_gliwiczan_przeciwne_przebiegowi_DTS.html


Temat: Ocena oddział. na środowisko autostrady A 2
z wczesniejszą oceną, zobaczyłbyś, że fakty i dane można naciągac, jakby były z gumy czy plasteliny. (Ja widziałam) Na oko widac, że ilość samochodów rośnie, a im więcej ich przejeżdża w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51,17108465,17108465,Ocena_oddzial_na_srodowisko_autostrady_A_2.html


Temat: czarne tablice rejestracyjne
kierowali sie nie tylko wzgledami pojemnosciowymi systemu ale robili je juz pod wytyczne dyrektyw unijnych, tak przynajmniej pamietam deklaracje msw | A poza tym - jak sobie wyobrażasz proces naklejkowania... Tablica ... samochody, maja najrozniejsze typy tablic jako, ze sa "na zawsze" przypisane do samochodu i jakos nikt im tablic nie kaze zmieniac. Tak wiec jezdza samochody z najstarszymi czarnymi tablicami z bialymi ... "unijny" na ktorym byly male literki z ozn. prowincji - wczesnieniejsze tablice zmodernizowano dodajac pasek przedzielejacy pierwsza serie liter od pozostalych znakow, bo przy lewym rogu nie bylo na niego miejsca. Od kilku lat wszystkie nowe tablice maja juz z lewej strony niebieski pasek "unijny" ale gro samochodow jezdzi bez takiego paska, choc w kazdym sklepie/stoisku z akcesoriami samochodowymi mozna sobie takie "unijny" pasek na rejestracje kupic... Ale co niektorzy wymyslaja z ta unia...to nie ZSRR, po co tworzycie te plotki o kolejnej wymianie tablic??? pozdr
Źródło: topranking.pl/1608/czarne,tablice,rejestracyjne.php


Temat: Polska przegrała przed ETS sprawę o odliczenie VAT od paliw
http://biznes.onet.pl/0,1885624,wiadomosci.html Polska przegrała w poniedziałek przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS) w Luksemburgu sprawę dotyczącą możliwości odliczenia VAT od paliw do firmowych samochodów osobowych. Może to kosztować budżet miliardy złotych. Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł w poniedziałek, że Polska z chwilą wejścia do UE nie miała prawa zmienić na niekorzyść podatników przepisów o VAT dotyczących odliczenia podatku naliczonego przy zakupie paliwa do samochodów firmowych. ETS wskazał, że o tym, czy zmienione przepisy ograniczyły prawo do odliczenia VAT od paliw, zdecydują sądy polskie. "Powyższy przepis (dyrektywy o VAT-PAP) w każdym razie stoi na przeszkodzie temu, by ... dla paliwa do tzw. samochodów z kratką i zastąpić go tzw. wzorem Lisaka. Podobnie nie mogła też odstąpić później od wzoru Lisaka, aby wprowadzić obecnie obowiązujący mechanizm. "Koszty wyroku dla budżetu ... deklaracji i wystąpić o zwrot pieniędzy. W przypadku faktur zapłaconych w 2004 r. termin upływa do końca tego roku. Zdaniem Martiniego firmy, które mają samochody z kratką lub spełniające wzór Lisaka mogą zacząć odliczać VAT od paliwa do tych pojazdów. "Co prawda wyrok dotyczy odliczenia VAT od paliw, ale odliczenie to jest ściśle powiązane z ograniczeniami w odliczeniu VAT od samochodu. To ... być pojawienie się wkrótce na rynku samochodów "z kratką" lub aut spełniających wzór Lisaka, gdyż będzie możliwe odliczenie VAT od takich samochodów i paliwa do nich zużytego. Na razie Ministerstwo Finansów nie komentuje orzeczenia. W ogłoszonym w poniedziałek wyroku ETS odpowiedział na pytanie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie w sprawie zgodności z przepisami unijnymi polskich regulacji dotyczących odliczenia VAT od paliwa do samochodów. Chodzi o likwidację tzw. wzoru Lisaka, który obowiązywał ponad rok - od momentu wejścia Polski do UE do sierpnia 2005 roku. Właściciele samochodów, które spełniały wzór Lisaka (w praktyce miały ... pozwalały na odliczenie VAT przy zakupie samochodów z kratką, o dopuszczalnej ładowności powyżej 500 kg. 22 sierpnia 2005 r. wzór Lisaka został skreślony z ustawy o VAT. Nowe przepisy znacznie zawęziły katalog aut umożliwiających pełne odliczenie VAT. Znalazły się w nim m.in. pick-upy czy samochody z jednym rzędem siedzeń. ETS zajmował się polskim VAT na paliwa i samochody za sprawą spółki Magoora. Wiosną 2005 r. wzięła ona w leasing samochód spełniający wzór Lisaka. Odliczała VAT od rat leasingowych i od paliwa do tego samochodu. Po 22 sierpnia 2005 r. nadal odliczała podatek od rat leasingowych (na podstawie tzw. rejestracji umowy), ale straciła prawo do odliczenia VAT od paliwa. Sprawa trafiła do sądu, a ten skierował pytanie do ETS. Zgodnie ze stanowiskiem Polski do sprawy, uchylenie z dniem wejścia Polski do UE ówczesnego ograniczenia dotyczącego odliczenia podatku zawartego w cenie paliw do samochodów i wprowadzenie w jego miejsce innego, było zgodne z dyrektywą. Podobnie - zdaniem...
Źródło: topranking.pl/1626/polska,przegrala,przed,ets,sprawe,o,odliczenie.php


Temat: VAT na samochody firmowe i paliwo - final w ETS jeszcze we wrzesniu:)
Z jedej strony jestem za tym aby oddali mi vat za paliwo( bedzie tego kilka tys) i czesc vatu za samochod(a czemu nie!).Z drugiej strony juz widze dziure budzetowa,jeki sluzb mundurowych,pielegniarek,nauczycieli,gornikow... http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5705428,VAT_od_samochodow__... VAT od samochodów - przegrana może kosztować Polskę miliardy złotych PAP 2008-09-17, ostatnia aktualizacja 2008-09-17 18:27 Ewentualna przegrana Polski w sporze przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS) w Luksemburgu dotyczącym odliczenia VAT od samochodów i paliwa będzie miała negatywne, liczone w miliardach złotych skutki dla budżetu - uważają prawnicy z kancelarii Baker & Mc Kenzie. Kwoty te wynikałyby z niższych wpływów z VAT od samochodów i paliw oraz obowiązku zwrotu podatku, który teraz nie podlega odliczeniu. Wiceminister finansów Ludwik Kotecki przyznał w rozmowie z PAP, że skutki finansowe ewentualnego niekorzystnego dla Polski rozstrzygnięcia ETS zostały przez resort policzone, ale według niego jest za wcześnie, by o nich mówić. "Zdaniem MF, zmiana przepisów była zgodna z dyrektywą unijną. Mam nadzieję, że tę sprawę wygramy" - powiedział. 25 września br. ETS ma zająć się pytaniem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie w sprawie zgodności z przepisami unijnymi polskich regulacji dotyczących odliczenia VAT od paliwa do samochodów. Chodzi o likwidację tzw. wzoru Lisaka, który obowiązywał ponad rok - od momentu wejścia Polski do UE do sierpnia 2005 roku. Właściciele samochodów, które spełniały wzór Lisaka (w praktyce miały ładowność powyżej 697 ... VAT przy zakupie samochodów z kratką, o dopuszczalnej ładowności powyżej 500 kg. 22 sierpnia 2005 r. wzór Lisaka został skreślony z ustawy o VAT. Nowe przepisy znacznie zawęziły katalog aut umożliwiających pełne odliczenie VAT. Znalazły się w nim m.in pick-upy czy samochody z jednym rzędem siedzeń. ETS zajmie się problemem polskiego VAT za sprawą spółki Magoora. Wiosną 2005 r. wzięła ona w leasing samochód spełniający wzór Lisaka. Odliczała VAT od rat leasingowych i od paliwa do tego samochodu. Po 22 sierpnia 2005 r. nadal odliczała podatek od rat leasingowych (na podstawie tzw. rejestracji umowy), ale straciła prawo do odliczenia VAT od paliwa. Sprawa trafiła do sądu, a ten skierował pytanie do ETS. Zdaniem reprezentujących spółkę prawników z Baker & McKenzie, bardzo prawdopodobne jest, że Trybunał uzna, iż zmiana przepisów była niezgodna z unijną zasadą stałości prawa (tzw. stand still), czyli niepogarszania sytuacji podatników po wejściu do UE. Stanowisko takie wyraziła bowiem w swojej opinii do sprawy Komisja Europejska. Według doradcy podatkowego z Baker & McKenzie Jerzego Martiniego, ETS może się wypowiedzieć nie tylko na temat likwidacji wzoru Lisaka, ale także o "zniesieniu kratek". Obie zmiany wprowadzały ... luksusowe samochody terenowe i duże auta typu kombi. Jeśli Trybunał stwierdzi, że niezgodna z regulacjami unijnymi była także "likwidacja kratek", z pełnego odliczenia będą mogły korzystać auta z kratkami. Firmy będą mogły odliczyć także paliwo wykorzystywane do tych samochodów. Zdaniem Zbigniewa Liptaka, doradcy podatkowego z Backer & McKenzie, firmy motoryzacyjne są w stanie szybko dostosować modele produkowanych aut do wymogów wzoru Lisaka. "Informacja o sprawie może się jednak przełożyć na sprzedaż nowych samochodów. Przedsiębiorcy mogą wstrzymywać się z decyzją o zakupie do ogłoszenia wyroku przez ETS" - powiedział Liptak w środę podczas spotkania z dziennikarzami. Według niego, efektem ewentualnej przegranej Polski przed ETS i złagodzenia zasad odliczeń VAT od samochodów może być także m.in. większe zainteresowanie Polaków różnymi formami prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz zakupem nowego samochodu
Źródło: topranking.pl/1628/vat,na,samochody,firmowe,i,paliwo,final,w,ets.php




Szablon by Sliffka (© always look on the pink side of life)